Nyt look og retro-logo. Solaray bliver ny i 2023

Solaray skal have "nyt tøj". De første produkter rammer hylderne om få uger. Hvad synes du om det?

Dit yndlings Solaray-produkt får snart nye klæder. Nye etiketter – og “nyt” gammelt logo. Ja, faktisk er vi allerede tyvstartet med et par produkter, som vil være i butikkerne i løbet af september-oktober 2022. Fra januar vil rebranding-processen for alvor rulle – og du vil frem til juli 2023 kunne forvente at se hele vores produktsortiment lyse op i gule, grønne, blå og lilla farver.

Vores første produkt i det nye design bliver lille Mega B-Stress – og en nyhed, som vi er superglade for at præsentere: Solaray Omega 3. Kommer på hjemmesiden inden længe.

Hvorfor nye etiketter – igen?

Hvorfor, tænker du. I var lige så pæne… Det synes vi også vi også. Og det er ikke særlig lang tid siden, vi blev færdige med at skifte til det design, vi har nu.

Men Solaray er et internationalt brand, og det ny design vil blive rullet
ud i samtlige 62 lande, hvor Solaray forhandles. Danmark er et af de sidste
markeder, fordi vi er så stort. Fordi I er så mange dejlige kunder, der kan lide vores
produkter og støtter os.

Nyd rejsen – udsigten bliver flot

Men læn dig blot tilbage og nyd, at det hele sker uden omkostninger eller besvær for dig som kunde. Er du indehaver af butik eller ansat i et kædekontor, vil der naturligvis være administration i forhold til at håndtere overgangen fra gammel til ny label. Marketingafdelinger må holde øje med, hvornår der skal skiftes produktfotos på webshops og hjemmesider.

Det er selvfølgelig en proces, vi i Natur Energi understøtter, så godt vi kan, med information og materialer. Vi vil også annoncere online, så det nye look bliver kendt.

Det oringinale logo er tilbage

Det, du tydeligst vil lægge mærke til er, at Solarays logo bliver rullet tilbage til sin oprindelige udformning. Vi synes, det er superflot. Hvad synes du? Rendyrket Retro. Back to the roots – og det kan vi jo godt lide i Natur Energi.

Du vil måske også lægge mærke til, at etiketten afbilder en bjergryg, der hverken er fra Mols bjerge eller Veddinge Bakker. Men fra Rocky Mountains. Det har vi vænnet os til i hovedkontoret, for det opvejes af de klareste farver, som vil blive dejlige og iøjenfaldende at se på hylderne i Matas, på Apoteket eller i helsekostbutikkerne. Og vores mange samarbejdende webshops.

Et glad og iøjenfaldende retro-look

Vi synes selv, at vi får et glad og iøjnefaldende retro-look. Designet er lanceret på globalt plan og ledsages af stemningsfulde materialer, der understøtter Solaray’s værdier; livskvalitet og naturlig skønhed.

Ligesom vi kan lide det i Danmark.

Den rene rå natur, hvor det hele begyndte

Vi ser i øvrigt Rocky Mountains som en reference til den rå, rene natur, hvor Solarays filosofi først blev grundlagt tilbage i 70’erne. Her i den rene bjergluft, blev de første urter høstet og ekstraheret efter anvisning fra Nordamerikas oprindelige befolkning, indianerne.

I Natur Energi syns vi, at Danmark har storslået natur, der i skøn- og renhed fuldt ud matcher Solarays internationale kampagne. Derfor har vi valgt at illustrere vores rebrand med et Vesterhavskys – med kram og kærlig reference til bjergformationerne på etikletterne.

Nyt tøj – samme gode indhold

Indholdet under det ”nye” tøj er selvfølgelig det samme gode som altid. Ligesom produktionsprocesserne er det. Med de forbedringer i retning af bæredygtighed, som vores producent i Utah løbende lancerer.

Sådan tester vi råvarerne: 

Hvis du nået så langt i din læsning, må du ikke gå glip af det væsentligste: Nemlig – hvad er det særlige ved Solaray? Også i fremtiden.

Det er sikkerheden omkring vores produktion. Sådan hér foregår det:

  • Når råvarerne leveres fra vækst-stederne rundt omkring i verden, kommer de i karantæne, hvor de udsættes for en række tests:
  • Sensorisk test: Hvordan ser råvaren ud, hvordanlugter, føles og smager den?
  • Test for fugt og densitet: Ligger det indenfor de fastsattestandardgrænser?
  • Test af partikelstørrelse: Denne har betydning for, hvor meget af råvaren, der kan lægges i en kapsel og hvor godt den kan gå i synergi med andre ingredienser.
  • Mængden af plantenæringsstoffer kortlægges i laboratoriet, hvor der testes for identitet for at sikre, at råvaren svarer til dokumentationen fra leverandøren.
  • Der screenes for patogener, gær og skimmel- svamp, pesticider, herbacider og tungnetaller som bly cadmium og kviksølv.
  • Ligesom der testes for indhold af gluten.

Historien om Solaray

Selvom designet bliver nyt, er historien bag Solaray som før.

Solaray blev grundlagt i 1973, da uge Jim Beck vendte hjem fra Vietnamkrigen, plaget af fysiske og psykiske mén, som ingen læger var i stand til at lindre.

Inspireret af sin fars viden om medicinske planter og urteblandinger efter gamle recepter begyndte han at eksperimentere med rødder, bark og blomster for at finde en løsning på sin situation med udmattelse og smerter.

Snart havde unge Jim nedfældet de første 40 formularer. Hans hjem i bjergene var på få år forvandlet til et testanlæg – først med badekarret som den centrale facilitet. Snart rykkede de professionelle løsninger ind.

Øjeblikkelig betydning for velvære

I dag er de 40 formularer vokset til over 900 forskellige produkter i sortiment, markedsført over hele verden.

Jim opdagede snart på egen krop, hvordan hans formularer havde betydning for hans velbefindende – og missionen om “at hjælpe andre” var født. Den lever videre i dag.

Solaray blev altså grundlagt ud fra enklippefast tro på, at planter og naturens undere besidder nøglen til vores velbefindende. I dag, 50 år senere er udgangspunktet stadig det samme.

Solaray kom til Danmark i 1993, hvor amilien Svane grundlagde Natur Energi Aps og importerede CranActin som det allerførste Solaray produkt. I dag har Natur Energi Aps flere end 100 produkter i sortimentet.